Loenermark JO13-1JM - Eerbeekse Boys JO13-2G

Eerbeekse Boys JO13-2G

26 september 2020 11:00

Onbekend

Vandaag stond de derby tegen Eerbeekse Boys op het programma. Altijd een speciale wedstrijd. Zeker als je bedenkt dat de meerderheid van de begeleiding en een aantal spelers uit Eerbeek komt, veel klasgenootjes aan de andere kant spelen en er ook familie 'moet' worden verslagen. We begonnen goed aan de wedstrijd en kwamen dan ook verdiend op voorsprong. Gaandeweg de eerste helft kwam Eerbeekse Boys beter in het spel en na diverse mogelijkheden voor beiden kanten was de ruststand van 1-1 dan ook terecht.

In de tweede helft liepen de bezoekers na een door onze defensie fout ingeschatte lange bal en een verkeerd verdedigende vrije trap(die trouwens prachtig werd binnen geschoten)  uit naar een 1-3 overwinning. Hoewel de teams behoorlijk aan elkaar waren gewaagd waren de betere kansen toch voor Eerbeek. En misschien was het vandaag niet nodig, een nederlaag was ergens ook wel terecht. Zeker omdat een aantal spelers van ons niet het niveau haalden wat ze kunnen halen. Tja, dat heeft iedereen weleens. Ook helemaal niet erg, alleen waren het er vandaag net iets teveel.

Het is een hele leergierige groep. Er worden op de training echt reuze stappen gezet in korte tijd. Het kan niet meer lang duren of dit komt ook tijdens de wedstrijden tot uiting. Tuurlijk zullen we ook weleens een sterke tegenstander tegen komen. Maar ook dan zullen we steeds iets meer weerstand gaan bieden en aan de bal meer vertrouwen hebben. Volgende week wacht ons een bezoek aan Sp.Teuge JO13-2.