Groene kaart

Ook in het seizoen 2019/2020 wordt weer wekelijks de "Groene Kaart" uitgereikt. De Groene Kaart is een initiatief om sportieve spelers te belonen. De Groene Kaart wordt wekelijks door de leiders van alle jeugdteams uitgereikt aan de meest sportieve speler of speelster van het team. Onder deze winnaars wordt iedere week een waardebon van 100% Football verloot.

Waarmee kan een speler de Groene Kaart winnen?
Zoals gezegd is de Groene Kaart bedoel om sportief gedrag te belonen. Dit kan tijdens de wedstrijd zijn maar ook tijdens trainingen:

• Een speler die nooit een training overslaat.
  • Een speler overeind helpen nadat deze gevallen is.
  • Helpen met het klaarzetten van de materialen voor de training of opruimen van de materialen na afloop van een training.
  • De scheidsrechter of spelbegeleider bedanken na afloop van de wedstrijd.
  • Goed luisteren naar de trainer/leider als deze iets uitlegt.

Dit zijn maar een paar voorbeelden waarmee een speler sportief gedrag vertoond.

Wie bepaalt wie de Groene Kaart wint?
De leiders nomineren iedere week een speler voor de Groene Kaart. Deze speler krijgt deze ook fysiek uitgereikt, leuk om thuis of op school te laten zien! Uit alle winnaars trekt de technisch jeugdcoördinator een weekwinnaar. Deze weekwinnaar ontvangt een waardebon die gebruikt kan worden bij 100% Football (voorheen 100% Voetbal) in Apeldoorn.

Kan een speler meerdere keren de Groene Kaart winnen?
Dat kan zeker! Het kan zelfs zo zijn dat een speler een paar weken achter elkaar de Groene Kaart krijgt van de leider. Is dat dan niet oneerlijk voor de andere spelers? Wij zien dit niet als oneerlijk, wij zien dit meer als stimulans voor de overige spelers om ook sportiever te worden.