In Memoriam Hans Plant

In Memoriam
Hans Plant
Overleden 5 september 2022

Wij ontvingen het droevige bericht dat geheel onverwacht op maandag 5 september uit ons midden is weggenomen, een boegbeeld van Loenermark te weten Hans Plant.

Hans was 9 jaar toen hij lid werd van onze vereniging. Hij was op 1 juni jongstleden 44 jaar lid van onze vereniging.

Hans heeft een aantal jaren verdienstelijk in het 1e elftal gespeeld, met als hoogtepunt het kampioenschap in de vijfde klasse in het seizoen 1996-1997. Maar wat ons allen zeker bij blijft is, dat Hans als vrijwilliger zeer veel betekend heeft voor onze club. Hij was makkelijk benaderbaar: je kon hem overal voor vragen. Advies of uitvoering; Hans stond overal voor open. Zo is hij jarenlang leider van het 1e elftal geweest, waar hij veel voor de mannen organiseerde en waarde hechtte aan saamhorigheid en de derde helft. Hans was een echte bruggenbouwer, een verbindingsman, een gezelligheidsmens. Ook maakte hij als technisch jeugdcoördinator deel uit van de jeugdcommissie waarin hij drie jaar optrad als voorzitter. De laatste jaren heeft hij met veel enthousiasme de mini’s getraind.

Hans heeft onderdeel van het bestuur uitgemaakt met als portefeuille sponsoring. Dit was op zijn lijf geschreven niet alleen zijn persoonlijke manier van benaderen kenmerkte hem, maar ook zijn vele sociale contacten. Hij maakte actief deel uit van de werkgroep die zich bezig heeft gehouden met de aanleg van ons kunstgrasveld en trad op als ‘dagvoorzitter’ op de gedenkwaardige buitengewone ledenvergadering in 2014.

En alsof het allemaal nog niet genoeg was heeft hij als grote animator en mede organisator 2 Hollandse Avonden bij Loenermark georganiseerd en was hij de aanjager en coördinator van het 45+voetbal. Zijn sociale betrokkenheid bleek eens te meer toen er een initiatief gestart werd om mensen met mobiliteit of vervoersproblemen te ondersteunen en Hans te samen met een paar andere betrokken Loenermarker’s “Houd Loenermark Mobiel” wist te realiseren waar sindsdien jaarlijks leden gebruik van kunnen maken.

Loenermark is droevig gestemd; een clubicoon is niet meer. Een markante persoonlijkheid is voor ons verloren gegaan.

Loenermark is Hans Plant veel dank verschuldigd voor alles wat hij in het belang van onze vereniging heeft gedaan.

Onze gevoelens van medeleven gaan uit naar zijn vrouw Miranda en de kinderen Giel & Milet, Eline & Ronan en Sanne & Bartu. Wij wensen hen veel sterkte bij het verwerken van dit grote verlies.

Dat hij moge rusten in vrede.