De eerste overwinning in de competitie

Loenermark JG1

ST: Longa '30/Grol JG2

14 april 2018 11:00

Nico Dusink

Onbekend

Afgelopen zaterdag hebben we thuis gespeeld tegen svLonga ‘30 / sv Grol uit Lichtenvoorde. Het weer was veelbelovend en de beide teams goed gestemd. Er was wel wat onrust in de groep want de begeleiding werd geregeld door twee vrouwen. Oei, hoe moet dat goed komen? Vrouwen weten toch echt niets van voetbal! De onrust in de groep werd al snel minder toen de vrouwelijke begeleiding het team een traktatie beloofde bij overwinning.

Voordat de wedstrijd begon werd de cheque uitgereikt door Saskia van Leeuwen van het Fonds Gehandicaptensport. Met de collecte hebben we het mooie bedrag van 973,50 voor het G-Voetbal binnengehaald. Hier kunnen we weer leuke dingen voor doen.

Kort nadat de wedstrijd begon, scoorde loenermark het eerste doelpunt. Het werd een spannende eerste helft. De supporters langs de zijlijn waren fanatiek aan het juichen voor beide teams. Over en weer werd er gescoord en de eerste helft eindigde in een voorsprong van 2 - 3 voor svLonga ‘30 / sv Grol.

Na de rust begonnen we vol goede moed aan de tweede helft. Al snel werd het 3 -3 waarna Longa  weer op voorsprong kwam door twee mooie goals. Na een schwalbe van een Longa speler die geblesseerd op de grond bleef liggen, legde de scheidsrechter de wedstrijd even stil. De waterzak drager van Loenermark werd erbij geroepen om de blessure te koelen. Op het moment dat de scheidsrechter de spons pakte rende de speler weg, achtervolgd door de scheidsrechter. De speler was deze te snel af en dus besloot de scheids dat het spel wel weer hervat kon worden. Na mooi samenspel is de wedstrijd beëindigt met een 7 - 5 overwinning voor vv Loenermark.

Deze overwinning betekende dan ook dat de begeleiding hun woord na moesten komen. Beide teams zijn getrakteerd op patat, gebakken door de ouders onder begeleiding van Richard Pannekoek. Al met al een zeer geslaagde wedstrijd.