Loenermark 2 op kampioenskoers

Peter Klerks (schot)
Pepijn Hoekman (penalty)
Peter Klerks (schot)
Pepijn Hoekman (vrije trap)

Mannen zondag, 2, 2e klasse B

30 april 2017 10:00

Sener, K.

Onbekend

Met nog 1 wedstrijd te gaan heeft Loenermark 2 de beste papieren om kampioen te worden in de 2e klasse B. Na de overwinning tegen Overwetering en de nederlaag van koploper Epe uit bij Lemelerveld heeft Loenermark de koppositie overgenomen van Epe.

De laatste thuiswedstrijd in de competitie tegen Overwetering werd vrij eenvoudig gewonnen. Loenermark speelde het 1e half uur goed voetbal, wat leidde tot de nodige kansen. Martijn Mulder opende de score na dik 20 minuten, 1-0. Peter Klerks zette Loenermark nog voor rust op een 2-0 voorsprong, nadat Bryan Slief goed door zette op de linkerkant. Overwetering was van mening dat daar een overtreding aan vooraf ging, echter zag de goed leidende Sener dat anders en keurde het doelpunt goed.

Kort na rust zette Overwetering even aan en kwam door een misverstand in de verdediging bij Loenermark op 2-1. Het leek er even op of Overwetering het initiatief over ging nemen, maar gelukkig was dit van korte duur. De geweldige solo van ‘good-old’ Martijn Mulder werd abrupt beëindigd door een van de verdedigers van Overwetering, hij werd gevloerd in de zestien. Pepijn Hoekman schoot de penalty koeltjes binnen (3-1). Overwetering kwam deze klap niet meer te boven, en Loenermark kon nog uitlopen naar 5-1 door doelpunten van Peter Klerks en Pepijn Hoekman.

Zondag 7 mei speelt Loenermark 2 de laatste competitiewedstrijd, uit tegen Eerbeekse Boys, aanvang 11:00 uur. Bij winst is Loenermark kampioen van de 2e klasse!