Loenermark maakt titelrace weer spannend in de 2e klasse B na late winst op Epe 2

Loenermark 2

Epe 2 (zon)

Pepijn Hoekman (vrije trap)
Jordy Ruysch (vrije trap)

Mannen zondag, 2, 2e klasse B

2 april 2017 10:00

Brake, A.J. te

Onbekend

Wat vooraf op papier als topper stond, werd het qua uitslag en score verloop ook. Beide teams waren gebrand op het behalen van een goed resultaat, winst voor de mannen uit Epe zou zo goed als zeker de titel betekenen. Winst voor de mannen van trainer Ron Holman zou de definitieve aansluiting zijn. Dit laatste gebeurde dan ook, Loenermark trok aan het langste eind: 3-2.

Loenermark begon fel, en kreeg direct wat kansen. Dit resulteerde echter nog niet in goals, Epe dat voornamelijk gevaarlijk was vanuit de omschakeling kon ook nog geen vuist maken. De eerste goal kwam op naam van Pepijn Hoekman, met een bekeken vrije trap bracht hij de stand op: 1-0.
Lang genieten van de voorsprong kon men echter niet, een kleine 10 minuten later lag de bal er aan de andere kant in: 1-1. Het spel bleef op en neer gaan, beide teams waren gevaarlijk via hun eigen spelwijze. Een goede tien minuten voor het einde van de 1e helft bracht Jesse Wawczynkiewicz de stand op 2-1, dit via een goed opgezette aanval vanaf de zijkant. Wederom kon men er niet lang van genieten, een moment van mis communicatie tussen doelman Gerrit en één van zijn verdedigers leidde tot de 2-2 vlak voor rust.

Na de thee leek het alsof beide teams geen echte risico’s meer durfden te nemen. Van beide kanten werd veelal de lange bal gehanteerd wat niet echt meer leidde tot gevaar. Een paar momenten uit stilstaande situaties en dat was het wel zo’n beetje. Tot het laatste deel van de wedstrijd aanbrak, beide teams toch nog probeerden wat te forceren, en dit leidde tot een vrije bal op zo’n 20 meter. Deze werd genomen door Jordy Ruijsch, en belandde achter de doelman van Epe in het net: 3-2. Dit was na de toegevoegde extra tijd die door de prima fluitende dhr. Te Brake werd toegevoegd de eindstand van het duel tussen Loenermark 2 en Epe 2.

Door dit resultaat komt Loenermark 2 op 1 punt van koploper Epe 2. Met nog 3 wedstrijden te gaan betekent dit een uitermate spannende ontknoping van de competitie. Wij hopen u allen te zien tijdens de resterende wedstrijden van ons tweede elftal.