In Memoriam Jan Brugman

Jan Brugman
-Ajuuu-
Overleden 4 november 2023

Wij ontvingen het droevige bericht dat na een lange strijd op zaterdag 4 november uit ons midden is weggenomen Jan Brugman. Jan was 77 jaar.

Jan was 12 jaar oud toen hij lid werd van Loenermark. In januari 2020 werd Jan  gehuldigd in verband met zijn 60-jarig lidmaatschap. Jan was een trouwe bezoeker van de algemene ledenvergadering waar hij zijn mening niet onder stoelen of banken stak.

We kunnen Jan typeren als een noeste werker, zowel binnen als buiten het veld. In het veld kon een tegenstander hem drie keer passeren; drie keer stond hij ook weer voor z’n neus. Zonder veel ophef voerde hij in het veld zijn taken uit. Hij speelde meestal op het middenveld, was snel, bloedfanatiek en maakte de nodige kilometers. Jan heeft bij Loenermark nooit op het hoogste niveau gespeeld; meestal in het vierde elftal.

Ook buiten het veld was Jan een echte werker. Hij had de zelfwerkzaamheid hoog in het vaandel staan, waarin hij zelf het goede voorbeeld gaf. Hij heeft kantinediensten gedraaid, de kleedkamers schoon gemaakt en vaak geholpen met het onderhoud van de terreinen. Meer dan 10 jaar was Jan een gewaardeerd lid van onze VUT-ploeg en dat werk deed hij met liefde en overgave. Al met al was Jan voor Loenermark een allround vrijwilliger. Als Jan er zijn ’werkdag’ bij Loenermark op had zitten keerde hij steevast huiswaarts met zijn groet: Ajuuu.

Hij was tot een jaar of drie geleden, samen met zijn vrouw Annie, een zeer trouwe supporter van het eerste elftal. Door een afnemende gezondheid was Jan daartoe niet meer in staat. Jan droeg Loenermark een warm hart toe.

Onze gevoelens van medeleven gaan uit naar zijn vrouw Annie, zijn kinderen, kleinkinderen en verdere familie. Wij wensen hen veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.
Dat hij moge rusten in vrede.

Mocht je afscheid willen nemen van Jan dan kan dit donderdag 9 november 2023 van 19:30 tot 20:15 uur in ontmoetingscentrum De Bruisbeek, Loenerdrift 80 te Loenen.

Toon Streppel