In Memoriam Gerrit Nieuwenhuis

In Memoriam
Gerrit Nieuwenhuis
Overleden 21 Oktober 2023

Wij ontvingen deze week het droevige bericht dat op 21 Oktober op 87-jarige leeftijd is overleden Gerrit Nieuwenhuis. Gerrit was meer dan 60 jaar lid van Loenermark en bij velen beter bekend als “Joepie”.

Gerrit was een begenadigd voetballer, zijn naam is verbonden aan belangrijke kampioenschappen van Loenermark. Een van de hoogtepunten is ongetwijfeld de promotie van de vierde naar de derde klasse KNVB in 1962. Promotiewedstrijden werden er gespeeld tegen Zwolle, BVC ’12 uit Beek en Excelsior uit Zetten. Het was in een tijd dat het spel van de Loenense 1e elftal spelers, grote groepen publiek trok. Het kwam voor dat maar liefst zeven bussen met supporters het elftal ondersteunden. Dit is nog steeds een van de hoogtepunten uit het bijna 100-jarig bestaan van Loenermark.
Een ander hoogtepunt, dat velen zich herinneren, is de kampioenwedstrijd van het eerste in 1986 op tweede pinksterdag tegen Overwetering. Nog voor de wedstrijd is afgelopen komt Gerrit met een kruiwagen waarin een vat bier het veld oplopen om het feest vroegtijdig te starten.

Naast voetballer heeft Gerrit zich op vele ander manieren verdienstelijk gemaakt voor Loenermark, hij was onder andere clubscheidsrechter. Jarenlang parkeerde hij zijn fiets op zondagmorgen rond zeven uur bij het clubhuis om alvast koffie te zetten. Gerrit was een Loenermark man in hart en nieren !

Onze gevoelens van medeleven gaan uit naar Nolanda en Harrie, Manon en Tijmen, Kirsten, Linda en Wilgert, Hennie en verdere familie. Wij wensen hen veel sterkte bij het verwerken van dit verlies. Dat hij moge rusten in vrede.

Mocht je afscheid willen nemen van Gerrit dan kan dit woensdag 25 oktober 2023 van 19:00 tot 19:30 in uitvaartcentrum Monuta aan de Harderwijkerweg 5A te Dieren.

Toon Streppel