In Memoriam Jan Jochems

In Memoriam
Jan Jochems
Overleden 13 oktober 2023

Wij ontvingen afgelopen week het droevige bericht dat op vrijdag 13 oktober jl. op 82-jarige leeftijd is overleden Jan Jochems.

Jan was deze maand 70 jaar lid van Loenermark en was een begenadigd voetballer. Volgens menigeen één van de beste die Loenermark ooit heeft gehad.  In al die jaren dat Jan lid was van Loenermark heeft hij veel betekend op het gebied van voetbaltechnische zaken en voor de Jeugdcommissie.

Voetbal zat in zijn bloed en Jan was bij elke wedstrijd van het eerste van de partij. Dit werd zo gewaardeerd door het eerste elftal dat, toen ze hoorden dat Jan ziek was, er spontaan een ingelijst shirt met handtekeningen werd gemaakt om hem een hart onder de riem te steken.

Na afloop van de wedstrijden van het 1e elftal was het toch wel gezellig om de wedstrijd samen met je voetbalkameraden te evalueren en te analyseren. Dat gebeurt zowel na een overwinning als na een nederlaag. Omdat ze geen van allen op de hoek willen zitten maken ze altijd gebruik van de ronde tafel midden in de kantine. Een plek die velen wisten te vinden als ze even van gedachte wilden wisselen over de gespeelde wedstrijd.

Onze gevoelens van medeleven gaan uit naar iedereen die hem liefhad. Wij wensen hen veel sterkte bij het verwerken van dit verlies. Dat hij moge rusten in vrede.

Mocht je afscheid willen nemen van Jan dan kan dit donderdag 19 oktober om 14:00 in de Veluwezaal van het crematorium Dieren, Imboslaan 6 in Dieren. U bent welkom om na afloop in de kantine van Loenermark herrineringen aan Jan te delen.

Toon Streppel