Richard Buisman, nieuwe trainer G-senioren

22 augustus 2023 17:15

Met ingang van dit seizoen wordt Richard Buisman trainer van de G-senioren. Hieronder stelt hij zich voor.

Beste Loenermarkers graag wil ik mij even voorstellen;

Mijn naam is Richard Buisman 54 jaar, en sinds twee jaar woonachtig in Dieren.

Na mijn actieve voetbalcarrière bij hsv de Zuidvogels uit Huizen ben ik sinds 2002 voetbaltrainer van verschillende dames teams geweest. Begonnen bij asc Waterwijk uit Almere daarna bij mijn oude cluppie hsv de Zuidvogels, bij sv Overbos uit Hoofddorp en mijn laatste club was SDO uit Bussum.

Een mooie periode waar ik met veel plezier op terug kijk maar na ruim 23 jaar denk ik er ook wel klaar mee te zijn om twee keer in de week te trainen en op zondag een hele dag onder de pannen te zijn (landelijk 1ste klasse en hoofdklasse daar zit veel reistijd in). Mijn licentie loopt nog een jaar, mocht ik het gaan missen dan is het zaak om door middel van een aantal cursussen de benodigde punten te halen om de licentie verlengen.

Tijdens mijn periode bij Overbos en in mijn periode bij SDO kwam ik in aanraking met het G voetbal en sindsdien had ik eigenlijk altijd de wens om trainer te worden van een G-team.
Een oproep in de krant trok dan ook mijn aandacht; vv Loenermark was op zoek naar trainers voor het G-team. Hoewel ik, zoals eerder aangegeven, eigenlijk wel klaar ben met het trainerschap kon ik toch deze verleiding niet weerstaan. Na een kort belletje met Gerrit Blom had ik de afspraak gemaakt om op een trainingsavond wat rond te kijken. Een tweede avond volgde echter mocht ik nu een training meedraaien.

Die training is van beide kanten goed bevallen waardoor ik met trots mag zeggen dat ik komend seizoen iedere week de talenten van het Loenermarker G-team train. Ik hoop dat de spelers net zo enthousiast zijn als ik zodat we er samen met de andere trainers een mooi seizoen van gaan maken.

Langs deze weg wil ik iedereen, spelers, trainers/begeleiders, vrijwilligers en supporters een heel mooi seizoen toe wensen.

Sportgroet,

Richard  Buisman