Even terug komen op: Vrijwilliger zijn, voor en met elkaar!

4 januari 2023 10:00

Nederland is een van de koplopers in Europa waar het vrijwilliger zijn, een wezenlijk deel uit maakt van de cultuur. Ook Loenermark draait op vele vrijwilligers die met elkaar heel veel uren in de vereniging steken. Dit maakt Loenermark tot wat het is. Een fijne club om te zijn en om iets voor te kunnen betekenen!

Samen proberen we het zo goed mogelijk voor elkaar te hebben en een ieder draagt daar zijn steentje aan bij. Maar waar gewerkt wordt, worden soms ook fouten gemaakt. Feit blijft dat we allemaal vrijwilligers zijn. En dat we er vanuit moeten gaan dat een ieder met de beste wil en intentie zijn taak invult. Indien er iets niet lekker loopt, spreek dan met elkaar en niet over elkaar

Een voorbeeld hiervan is het gebeurde rondom Margriet. Na meer dan 13 jaar inzet met passie en liefde voor de club, is het helaas gebeurd dat Margriet zich onheus bejegend en gekwetst voelde door uitspraken van mede-vrijwilligers en daardoor heeft ze haar vrijwilligers werk beëindigd.

Dat had anders gekund en daarvoor willen wij haar bij deze onze verontschuldigingen aanbieden en zijn blij dat we dit verhaal samen met haar aan jullie kunnen vertellen. Het is dan ook onze gezamenlijke wens dat we hier als vereniging lering uit trekken naar de toekomst. Uiteraard blijft Margriet als lid van LM altijd welkom op de club.

Met sportieve groet,

Margriet en Toon