Wie wordt mijn vervanger?

1 oktober 2020 13:00

Tom Gorsseling,

Zoals bij velen bij jullie al bekend, verlaat ik per eerst volgende Algemene Ledenvergadering het bestuur als secretaris. Na 12 jaar is het mooi geweest en tijd voor nieuw bloed.
Altijd goed als eens in de zoveel tijd de functie opnieuw wordt ingevuld met andere inzichten.

Wij zijn als bestuur 3-kwart jaar op zoek naar een geschikte kandidaat. Helaas zonder resultaat. Vandaar deze persoonlijke oproep van mij; wie wordt mijn opvolger?

Ik heb het 12 jaar met veel plezier en toewijding deze functie bekleed. Een periode waar ik geen enkele spijt van heb gehad. In tegendeel, ik kan het iedereen aanraden. Ik heb er enorm veel van geleerd. Op vele facetten ben ik gegroeid. Dit is dan weer ten goede gekomen aan mijn eigen ontwikkeling maar ook in mijn dagelijkse werk.

Samen het beste uit de vereniging halen. Niet alleen met het bestuur maar met alle lagen binnen de vereniging. Is het dan 12 jaar lang alleen hosanna? Nee, natuurlijk niet! Er zijn soms drukke periodes geweest en is de motivatie er niet altijd. Maar in de verschillende samenstelling van besturen heb ik altijd ondervonden dat men bereid is je te helpen en of taken over te nemen.

Persoonlijke denk ik dat men een “te zwaar” beeld heeft bij deze functie. Met hand op mijn hart durf ik te zeggen dat deze functie heel goed te combineren is met de dagelijkse werkzaamheden. Zeker ook de laatste jaar door automatiseren, veranderingen door te voeren (LM 2.0) zijn taken vereenvoudigd, overbodig geworden en of herbelegd.

Weet dat het bestuur open staat om de functie anders in te richten. Misschien een duobaan? En een periode van 12 jaar is ook zeker geen must. Een periode van 3 jaar is natuurlijk ook een prima tijd.

Denk er eens over na! En schroom niet om mij aan te spreken wanneer je over de functie van gedachten wilt wisselen. Ik praat je graag bij.

Tom