Apeldoorn krijgt weer een Sportgala

9 december 2019 16:00

Na een aantal jaren onderdak te hebben gehad in het gemeentehuis is het tijd dat de sporthuldiging verhuist naar een nieuwe locatie. Dat is het idee van de Sportraad, gemeente Apeldoorn en Accres. Ook zal de huldiging vanaf volgend jaar een heus gala worden. Op woensdag 12 februari 2020 zal het gala plaatsvinden in schouwburg Orpheus. Die avond wordt de sport in Apeldoorn geƫerd. Met demonstraties en uitreikingen belooft het een spetterend gala te worden.

Vernieuwde uitreikingen:
Het nieuwe gala kent drie prijzen: vrijwilliger van het jaar, sporttalent van het jaar en de sportprijs. Laatstgenoemde prijs wordt uitgereikt aan een vrouw, man, ploeg of sporter met een beperking met een zeer bijzondere i.p.v. de meest opvallende prestatie in het sportjaar 2019. Uiteraard worden ook de sportpenningen uitgereikt aan alle Apeldoornse sporters die in 2019 een unieke prestatie hebben geleverd.

Vrijwilligers, talenten of sporters aanmelden:
Heel sportminnend Apeldoorn kan tot en met 3 januari 2020 vrijwilligers, talenten of sporters voor de sportprijs aanmelden via [email protected]. Zie de site https://www.sportraad.nl/pg-13465-7-21078/pagina/sportverkiezingen.html voor de criteria en formulieren om sporters/vrijwilligers aan te melden. Een deskundige jury zal uit alle aanmeldingen winnaars kiezen.

Kaarten voor het sportgala in Orpheus zijn vanaf 5 januari gratis verkrijgbaar via www.orpheus.nl (maximaal 2 per persoon).

Bron: Sportraad Apeldoorn