Loenermark G-Toppers vellen LTC

5 mei 2019 19:30

Vrijdag 3 mei was het eindelijk zover. Nadat onze G-spelers in januari te gast waren bij de Loenense Tennis Club (LTC) voor een tennis clinic, was het deze keer de beurt aan Loenermark om als gastheer op te treden.

Het was een beetje frisjes buiten maar dat mocht de pret niet drukken. LTC was goed vertegenwoordigd met 10 spelers. Daar tegenover stond Loenermark met 2 gehavende teams. Door vakanties en blessures konden we lang niet compleet zijn. Maar toppers zijn geen toppers als ze daar niet mee om kunnen gaan.

Na een gedegen warming-up, die geleid werd door Quinty en Harold, werden de teams verdeeld over twee veldjes. Er werd fanatiek gestreden op beide velden. Vanaf het begin lag het tempo hoog. Mooie aanvallen werden niet altijd beloond met een doelpunt door voortreffelijk werk van beide keepers. Hierbij moet opgemerkt worden dat er niet veel ruimte over bleef naast de keeper in de goal van LTC. Hij nam de goal klein maken wel heel letterlijk.

De 1e helft ging bij de senioren aardig gelijk op, de jeugd stond al ruim voor. Dit deed LTC besluiten om de teams om te gooien in de rust. Alles werd uit de kast gehaald om de wedstrijden te winnen. Het publiek leefde zeer enthousiast mee, de ‘oehs’ en ‘aahs’ waren goed te horen. Als voetballer speel je niet alleen om te winnen maar ook om het publiek te vermaken. Dat is zeker gelukt.

En dan klinkt het laatste fluitsignaal. De balans kon opgemaakt worden. Zowel de jeugd als de senioren voetballers hebben hun wedstrijd gewonnen. De sportieve felicitaties van de LTC spelers waren wel gemeend. ze zijn toch beter op de tennisbaan dan op het voetbalveld.

Na de afsluitende penaltyserie werd er gezamenlijk een drankje gedronken in de kantine.

Het was een zeer geslaagde, sportieve activiteit die zeker voor herhaling vatbaar is.