In memoriam: Berend Reuvekamp

26 april 2019 20:00

Overleden 23 april 2019

Wij ontvingen het droevige bericht dat niet geheel onverwacht maar toch te snel op dinsdag 23 april uit ons midden is weggenomen Berend Reuvekamp.

Berend was 31 jaar oud toen hij lid werd van Loenermark. Al met al was hij bijna 58 jaar lid van onze vereniging.

Over de voetbalcarrière van Berend kunnen we heel kort zijn: hij heeft namelijk nooit tegen een bal getrapt. Vrijwilligerswerk was Berend op zijn lijf geschreven; hij heeft veel voor de Loenense samenleving betekent, zo ook voor Loenermark.

Berend is meer dan 40 jaar speaker van Loenermark geweest bij de thuiswedstrijden van het eerste elftal. In die 40 jaar werd dat omroepen voor hem steeds lastiger. Het aantal buitenlandse spelers nam behoorlijk toe. Voor de wedstrijd oefende Berend dan met de leider van de tegenpartij nog even de
Turkse, Marokkaanse en Surinaamse namen. Heel Loenen dacht dat Berend een eind over de grens sprak maar wie in het bestuur van Loenermark heeft gezeten wist wel beter.

Berend deed destijds zoveel vrijwilligerswerk dat hij af en toe de verenigingen door elkaar haalde. Voor een wedstrijd las hij eens de opstellingen voor en wilde toen ook het arbitrale trio van die dag noemen. Maar zijn hoofd zat nog bij OLTO, waardoor het volgende door het Lonapark klonk: het muzikale trio wordt deze middag gevormd door…

Ook begeleidde hij de scheidsrechter bij ons 1e elftal. En dat deed hij op een perfecte manier. Als een echte bodyguard loodste hij de scheidsrechter van het veld en naar de auto.

Nagenoeg iedere zondagochtend kwam Berend rond half 11 naar de kantine om samen met zijn ‘vaste’ ploeg een borreltje te drinken. Op z’n vaste plaats aan de bar besprak hij het wel en wee in en rondom Loenen.

Berend was een trouwe supporter van het 1e elftal en binnen onze vereniging één van de leden met een Koninklijke onderscheiding. Hij droeg Loenermark een warm hart toe.

Onze gevoelens van medeleven gaan uit naar zijn kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen en verdere familie. Wij wensen hen veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.

Dat hij moge rusten in vrede.

Jaap Holdijk
voorzitter