Cookie beleid Loenermark

De website van Loenermark is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Uit de bestuurskamer

Uit de bestuurskamer

8 april 2019 20:30


Het bestuur van Loenermark wil haar leden graag op de hoogte houden van de lopende zaken binnen de vereniging. Daarom publiceren we van iedere bestuursvergadering de zaken waar het bestuur mee bezig is op onze website.
Onderwerpen die ondertussen al op de website geplaatst zijn worden in dit artikel niet herhaald.

Hieronder leest u de highlights uit de bestuursvergadering van 14 maart 2019:

-) Een vernieuwde opzet van ALV is een lopend onderwerp in de bestuursvergaderingen. Doel van de ALV is drieledig: Leden informeren, Het gesprek met de leden aangaan en  Besluitvorming.

Wij willen een andere, verfrissende opzet van de ALV met als doel dat meer leden naar de ALV komen. Het is nu een goed moment om wat te veranderen. Er komt een nieuwe voorzitter en we gaan terug van 2 ALV's naar 1 ALV. Het idee is te komen tot een formeel en informeel gedeelte. Als datum is vrijdag 4 oktober vastgesteld;

-) Het verslag van de bijeenkomst van LM 2.0 op 31 januari is besproken. Dit was de laatste bijeenkomst dat Fons van de Logt (procesbegeleider KNVB) erbij aanwezig was.

Er is afgesproken binnen het kernteam dat bestuursleden het aanspreekpunt c.q. verantwoordelijk zijn voor de kenwaarden. De kernwaarden zijn als volgt verdeeld:
Verbinden: Tom
Trots: Jaap
Plezier en Prestatie: Gerrit

Ook is afgesproken binnen het kernteam regelmatig wat te publiceren over de voortgang van LM 2.0 om de LM leden op de hoogte te houden.

De pay-off “Loenermark, meer dan voetbal” wordt een onderdeel van ons logo. Waar mogelijk laten we dit terugkomen in communicatie uitingen;

-) Brief van de gemeente Apeldoorn met betrekking tot een groepsaankoop van  zonnepanelen ontvangen. Het idee is door een groepsaankoop betere afspraken te kunnen maken met de leverancier tegen een scherpere prijs.
Het rendement van zonnepanelen is voor ons te laag en daardoor niet zinvol, dit hebben we al meerdere malen uitgezocht;

-) Verzoek van Fletcher Hotel Hoenderloo ontvangen om een aantal wedstrijden op ons complex te spelen. Hiermee akkoord gegaan, de wedstrijden worden aangekondigd op onze site;

-) Aan het einde van het seizoen organiseert de KNVB een 3-tal voetbalactiviteiten voor meisjes O11 jaar. Verzoek is dit bij LM te houden. LM ontvangt een vaste vergoeding, daarnaast is de opbrengst vanuit de kantine voor LM.
Bestuur gaat akkoord met het beschikbaar stellen van de accommodatie voor de avonden;

-) Het lage BTW-tarief is verhoogd van 6 naar 9 % per 1 januari 2019. Dit heeft gevolgen voor de BTW aangifte. Om verenigingen niet op te zadelen met ingewikkelde btw-aangiftes is er door de belastingdienst een zogenaamde “Forfaitair BTW tarief regeling” opgesteld. Dit houdt dat we met een forfaitair tarief van 13% mogen rekenen over alle kantineverkopen en dus niet hoeven te splitsen;

-) Binnenkort vind er een oriënterend gesprek plaats, geïnitieerd is door de dorpsraad, over de invulling van Bevrijdingsdag 2020 (lustrumjaar). LM is uitgenodigd om deel te nemen aan het gesprek;

-) Om te besluiten over te gaan op LED verlichting langs het kunstgrasveld hebben we de garantie op de eventueel te ontvangen subsidie nodig. Zonder subsidie is het niet haalbaar.
We hebben inmiddels een offerte ontvangen. De subsidie aanvragen lopen;

-) In de toekomst denken we naar een kleiner bestuur toe te kunnen. Dit is mede afhankelijk van de bereidheid van leden om taken op zich te nemen. Vanuit LM 2.0 proberen we leden te stimuleren dit te doen. Vele handen maken licht werk. Nu liggen er te veel taken op het bordje van het bestuur wie daar in feite ook niet horen. We hebben in de toekomst meer werkgroepjes nodig die verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van taken. Dit kan ook een taak zijn die slechts 1x per jaar voorkomt maar wel gedaan moet worden;

-) Er worden offertes opgevraagd met betrekking tot de vervanging van het plafond in de kantine;

-) De muziekcomputer in de kantine is vervangen. Dit staat los van de geluidskwaliteit, o.a. door gebruik microfoon. Er wordt onderzocht hoe de geluidskwaliteit te verbeteren;

-) Er is een nieuwe laptop aangeschaft om bestuurlijke zaken te regelen, de laptop blijft in de bestuurskamer. De oude laptop gaat gebruikt worden om de wedstrijden en kleedkamerindeling op het TV scherm in de kantine te presenteren op zaterdagmorgen. Hiervoor wordt een werkinstructie gemaakt;

-) Het Huishoudelijk reglement wordt aangepast naar 1 ALV per jaar. We gaan ook de verplichting tot het afgeven van een Verklaring Omtrent Gedrag opnemen.
Aan de ALV gaat voorgesteld worden de grens voor investeringen zonder toestemming van de leden te verhogen;

-) Jaap en Gerrit hebben een overleg gehad met Jurgen en Jeroen vanuit de jeugdcommissie. Doel was bijpraten over lopende zaken. Het overleg vindt tweemaal per seizoen plaats waarbij vanuit het bestuur in ieder geval de persoon met jeugdzaken in portefeuille aanwezig is;

-) Het nieuwe informatiebord, geschonken door de vrienden van LM, bij de ingang is geplaatst. Hier wordt ook de veld- en kleedkamerindeling in opgehangen;

-) Het komt regelmatig voor dat kinderen op zaterdagmorgen achter de bar lopen. Hoe goed bedoeld ook dit is vanuit de Drank & Horecawet niet toegestaan. Wij hebben de wet te respecteren. Dit is teruggekoppeld naar betrokkenen.

-) Doordat de maart vergadering een week naar achteren geschoven is hebben we besloten de april vergadering ook te verschuiven en wel naar 18 april. De mei vergadering komt te vervallen.

Als er vragen zijn n.a.v. bovenstaande horen we het graag.

Met sportieve groet,
Het bestuur

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!