Loenermark in actie voor Fonds Gehandicaptensport

18 maart 2019 17:15

Landelijke actieweek Fonds Gehandicaptensport van 31 maart tot en met 6 april 2019.
Duizenden vrijwilligers als één team achter de sporters met een handicap.

Op 31 maart gaat de landelijke actieweek voor de gehandicaptensport weer van start. In Nederland zijn er 1,7 miljoen mensen met een handicap die, om te kunnen sporten, extra ondersteuning nodig hebben. Sporten is voor hen helaas nog niet vanzelfsprekend. Vaak zijn er aanpassingen nodig aan bijvoorbeeld het sport- en spelmateriaal of de accommodatie. Daarnaast is er vaak extra begeleiding en speciaal vervoer nodig.  Dat kost geld, veel geld. Fonds Gehandicaptensport ontvangt geen overheidssubsidies en is geheel afhankelijk van de giften en bijdragen van het Nederlandse publiek en daarom wordt ook dit jaar een landelijke collecte georganiseerd. Het doel: zo veel mogelijk geld ophalen voor sporters met een handicap omdat niemand buitenspel mag staan. Duizenden collectanten gaan op pad om zoveel geld op te halen voor de gehandicaptensport. Aan de actieweek doen meer dan 300 plaatselijke sportclubs mee.

G-voetbal is meer dan gewoon voetbal.

Bij Loenermark is het voor iedereen mogelijk om te voetballen. Op vrijdagavond is de training voor ons G-team. De junioren en senioren lopen met elkaar warm en stimuleren elkaar. Damon mocht dit keer voorop en rende zo hard hij kon. Na de eerste ronde vond hij dat hij beter de rol van de trainer op zich kon nemen. Hij bleef langs de lijn staan en vertelde de anderen wat ze moesten doen. Hakken tikken, grond aantikken en doorgaan. Zo fanatiek hadden we hem tijdens de training nog nooit gezien. Al een tijdje is ons team op zoek naar wat vrijwilligers die hen zouden kunnen motiveren net zoals Damon dat op die vrijdag heeft gedaan. Heeft u daar interesse in of wilt u met ons mee collecteren, zodat sporten voor iedereen mogelijk is, meldt je direct aan via [email protected]. De helft van de opbrengst van de collecte is voor het g-voetbal bij vv Loenermark. Het geld wordt volledig gebruikt om voetbal voor iedereen toegankelijk te kunnen maken. Het komt dus volledig ten goede aan de doelgroep.

Actieweek Fonds Gehandicaptensport – 31 maart tot en met 6 april 2019

De landelijke collecte is een belangrijke bron van inkomsten. Dankzij de opbrengsten kan het Fonds vele grote en kleine projecten ondersteunen. Veel sportverenigingen ontvangen financiële bijdragen voor bijvoorbeeld de organisatie van toernooien of sportdagen: voor de aanschaf van sport- en spelmaterialen (bijvoorbeeld sportrolstoelen of een tillift) of voor het doorvoeren van aanpassingen om een sportlocatie toegankelijk(er) te maken, maar bijvoorbeeld ook voor de mogelijkheid een extra begeleider of speciaal vervoer in te zetten. Meer informatie vindt je op http://fondsgehandicaptensport.nl/collecteweek