G-Toppers te machtig voor het 1e

9 januari 2019 20:00

Zondag 6 januari speelden de G-junioren en G-senioren tegen het eerste elftal van Loenermark. Deze wedstrijd werd gespeeld voorafgaand aan de nieuwjaarsreceptie.

Het eerste had voor de wedstrijd nog een training ingepland. Ze wilden goed voorbereid zijn zodat ze niet, net als vorig jaar, weer zouden verliezen. De G-Toppers hadden er veel zin in, het was ook wel spannend om tegen het eerste te spelen en dat ook nog op het hoofdveld. Harold nam nog even de laatste tactiek door met de jongens en meiden en sprak ze moed in.

De wedstrijd ging van start onder het toeziend oog van scheidsrechter Berto Romijn. Het publiek, dat ruim aanwezig was, had er ook zin in. Het beloofde op voorhand een spannende wedstrijd te worden. Beide teams waren super gemotiveerd.

Vanaf de aftrap nam het 1e het initiatief, het duurde dan ook niet lang voordat Wilco de bal uit het net kon halen. Het eerste werd een beetje overmoedig wat ze al snel met een tegendoelpunt moesten bekopen. Het spel ging vlot op en neer met mooie aanvallen en uitgespeelde kansen maar scoren bleek toch vaak lastig. Dit mede door het goede werk van de keepers.

In de 2e helft begon de irritatie bij een aantal spelers van het 1e op te lopen. Het liep niet zoals gewenst. Dit resulteerde in een gele kaart voor Sander, na commentaar op de leiding kreeg hij de rode kaart en kon hij vervroegd douchen. Na een spannende 2e helft was de eindstand 10-8 voor de G-Toppers waar ze erg blij mee waren. Na de afsluitende penaltyserie werd er gezamenlijk een toost uitgebracht op het nieuwe jaar. Het was een super middag!

Via deze weg willen wij de spelers en begeleiding van het 1e elftal nogmaals bedanken voor de bereidwilligheid en sportieve medewerking.
Het bevestigt dat de pay-off: “LOENERMARK, MEER DAN VOETBAL” niet zomaar een kreet is.

De G-Voetbalcommissie