In memoriam: Ap Zeijseink

6 januari 2019 9:00

Overleden 3 januari 2019

Wij ontvingen het droevige bericht dat geheel onverwacht op donderdag 3 januari uit ons midden is weggenomen Ap (Appie) Zeijseink.

Appie was 12 jaar oud toen hij lid werd van Loenermark. In januari 2018 werd Appie gehuldigd in verband met zijn 60-jarig lidmaatschap. Al met al was hij ruim 61 jaar lid van onze vereniging.

De voetbalcarrière van Appie is opgeluisterd door een aantal kampioenschappen. De eerste was in 1960, toen hij als A-junior op de platte wagen mocht. Ook heeft Appie zich verdienstelijk gemaakt als grensrechter en heeft ook toen een kampioenschap meegepakt met het 3 de elftal.

Al meer dan 10 jaar was Appie een gewaardeerd lid van onze VUT-ploeg en dat werk deed hij met liefde en overgave. Maar niet alleen op de woensdagmiddag was Appie actief. In de tijd dat de velden frequent gemaaid moeten worden hielp Appie onze terreinknechten uit de brand. Ze deden nooit tevergeefs een beroep op hem. Appie behoorde tot de mensen die in staat zijn onze grasvelden perfect te maaien. Maar niet alleen maaien was zijn specialiteit; als het gaat om schilderwerk stond Appie ook zijn mannetje. Al met al was Appie voor Loenermark een allround vrijwilliger.

Hij was één van de grondleggers van de Vrienden van Loenermark; hij was het eerste lid. Velen zijn hem gevolgd. Appie was iedere zondag te vinden bij de thuis- en uitwedstrijden van het eerste elftal. Samen met de wijze mannen werd de wedstrijd iedere zondagmiddag nabesproken aan ‘de hoogzit’ in onze kantine.

Appie droeg Loenermark een warm hart toe.

Onze gevoelens van medeleven gaan uit naar zijn vrouw Henny, zijn kinderen, kleinkinderen en verdere familie. Wij wensen hen veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.

Dat hij moge rusten in vrede.

Jaap Holdijk
voorzitter