G-voetbal én Karin niet meer weg te denken bij Loenermark

19 december 2017 16:30

Hans Schakel, ING

KNVB, Fonds Gehandicaptensport en ING stimuleren amateurverenigingen om het G-voetbal op te zetten en het de aandacht te geven die het verdient. Dat doen zij o.a. met 50 verhalen over G-voetbal. Deze keer over Loenermark.

Loenen, 15 december 2017

De winterstop staat voor de deur. De meeste trainingen zijn gestopt. Dit is de laatste week voordat het hek bij de voetbalclub voor een paar weken dicht gaat. Het is tijd voor de laatste activiteit van het jaar: het teamuitje. Zo ook bij het G-voetbalteam van Loenermark. “Bij ons regelt Karin Klomp veel. Zaterdag gaan we bowlen en ik heb de eerste reminder al ontvangen. Naast organiseren is zij ook een ster in communicatie”, vertelt Gerrit Blom Vicevoorzitter van Loenermark.

“Vorig jaar kwam ze ineens binnenwandelen bij de club. Of we wilden starten met G-voetbal. Als initiatiefneemster heeft ze vervolgens de oriënterende gesprekken opgestart en een werkgroep geformeerd. Mede door haar toedoen zijn we inmiddels succesvol gestart. Inmiddels zijn het G-voetbal én Karin niet meer weg te denken bij Loenermark. Als ik op vrijdagavond, de trainingsavond, binnenloop op de club vragen de spelers gelijk: komt Karin ook? Haar aanwezigheid geeft hun een vertrouwd gevoel.”

“Karin is ontzettend sociaal en staat altijd voor iedereen klaar. Op papier is ze secretaris, maar in de praktijk is ze overal bij betrokken. Vorig jaar zijn we begonnen met een clinic om G-voetballers uit de buurt te werven. Hier kwamen direct elf spelers op af die inmiddels bijna allemaal lid zijn geworden. De jongste speler is zes jaar en de oudste is bijna zestig. Die mix gaat heel goed samen. Prachtig toch? En ja, we hebben absoluut een wens voor 2018. Dat we met het G-voetbalteam gaan deelnemen aan de officiële KNVB competitie”, eindigt Gerrit met een glimlach.

Loenermark is een van de bijna 350 voetbalclubs waar mensen met een beperking kunnen voetballen. De club en Karin werden door de KNVB, Fonds Gehandicaptensport en ING verrast met een poster van Karin. De drie organisaties werken samen om het G-voetbal de aandacht te geven die het verdient. Karin was onder de indruk van haar poster. Eén poster hangt inmiddels bij haar thuis en één poster krijgt een mooi plekje in de kantine van Loenermark.