Wedstrijd afgelast! Wat nu?

5 november 2017 20:30

G-Voetbalcommissie

Velen gaan genieten van een vrije zaterdag of zondag als hun wedstrijd afgelast is. Zo niet onze G-Voetballers! Op initiatief van de teambegeleiders kon er toch een wedstrijd gespeeld worden. En wat voor een?

Zaterdag 4 november is de wedstrijd van het G-Team tegen AZC afgelast omdat AZC helaas teveel geblesseerden had. Tijd om een andere tegenstander te zoeken was er niet meer. Geen probleem voor de teambegeleiders: “Dan gaan we een wedstrijd spelen tegen de ouders”.

De ouders willen al maanden revanche voor de nederlaag aan het eind van vorig seizoen. Ze waren dan ook zeer gebrand op een overwinning. Zeker in het begin hadden de ouders last van zenuwen. Toch een beetje bang om weer te verliezen. Gaandeweg de 1e helft kwamen ze beter in hun spel wat dan ook resulteerde in een ruststand van 2-4 in het voordeel van de ouders.

Na een pep talk van Harold in de rust en een beker ranja waren de spelers klaar voor de 2e helft. De spelers vonden elkaar steeds makkelijker. Daar tegenover stond dat de ouders zichzelf een beetje gingen overschatten. De mooie trucjes die ze in gedachten hadden kwamen er steeds moeilijker uit. Wat in de 1e helft nog lukte ging nu niet meer. Meer en meer pakten de spelers het initiatief wat ook resulteerde in doelpunten. De ouders hadden hun langste speler in de goal gezet maar ook dat mocht niet helpen, hij werd er een beetje moedeloos van. De ene goal was nog mooier dan de ander. Ook de conditie begon een rol te spelen. Het wekelijks fanatiek trainen door de spelers werpt zijn vruchten af. De wedstrijd werd door de spelers verdiend gewonnen met 9-6.

Onze toppers zijn klaar voor de wedstrijd van komende zaterdag thuis tegen Doetinchem. De aanvang is 9:00 uur. De thuiswedstrijd tegen AZC staat nu gepland voor zaterdag 18 november, aanvang 9:30 uur. Hopelijk komen velen ze aanmoedigen!