In Memoriam - Gerard Dorland

31 oktober 2017 20:00

Overleden 28 oktober 2017

Wij ontvingen het droevige bericht dat toch nog vrij plotseling op zaterdag 28 oktober is overleden Gerard Dorland.

Gerard was 12 jaar oud toen hij lid werd van Loenermark. In januari 2016 is Gerard gehuldigd in verband met zijn 60-jarig lidmaatschap. Al met al was hij 62 jaar lid van onze vereniging.

De sportieve carrière van Gerard is ongeveer gestopt na het voetballen in de jeugd. Door het hebben van veel hoofdpijn moest hij stoppen. Maar Gerard was niet verloren voor de club. Hij stortte zich op een andere loopbaan bij Loenermark. Hij werd grensrechter van het 1e elftal en later het 3e elftal.

Kaarten deed Gerard ook graag en hij was dan ook een trouwe bezoeker van onze maandelijkse kaartavond. Dit heeft hij heel lang gedaan, tot zijn gezondheid het niet meer toeliet.

Dat Gerard een echte Loenermark-fan is, blijkt wel uit het feit dat alles thuis moet wijken voor de wekelijkse pot voetbal van ons 1 ste elftal. Zelfs de visite moest zich daar maar op aanpassen.

De laatste jaren zagen we hem wekelijks met de rollator langs het veld om te genieten van zijn kleinzonen. Gerard droeg Loenermark een warm hart toe.

Onze gevoelens van medeleven gaan uit naar zijn vrouw Dieny, de kinderen Jolanda en Henk, Agnes en Ron, de kleinkinderen Melissa, Chantal, Jordy en Kelvin met partners en verdere familie. Wij wensen hen veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.

Dat hij moge rusten in vrede.

Jaap Holdijk
voorzitter