25e Nationale G-Voetbaltoernooi

7 augustus 2017 21:00

Op woensdag 2 augustus hebben Sven, Florian en Damon deelgenomen aan de landelijke g-voetbaldag. Voetbalvereniging Barendrecht was voor de 25e keer gastheer van dit evenement. Deze dag wordt mede mogelijk gemaakt door Fonds Gehandicaptensport.

Het was een super geslaagde dag. Het Vitesse team, waar de Loenermark spelers bij ingedeeld waren, heeft volop genoten. Coach Henk Fraser was er trots op de spelers in zijn team te hebben. En zoals hij zei: “Ik kan ze coachen maar uiteindelijk moeten ze het zelf doen”.

Hieronder een verslagje van hoe de spelers het ervaren hebben.

Sven: “De reis ging sneller dan verwacht, we hebben ook de KNVB bus onderweg nog gezien.
Toen gingen we naar de kleedkamer van Vitesse. Daarna moesten we ons opstellen bij het podium en teamfoto’s maken. Na de foto's was al snel de 1e wedstrijd en de 2e en de 3e. De wedstrijden gingen wel redelijk. Toen gingen we penalty schieten en verschillende challenges doen.
Toen moesten we wachten op de 4e wedstrijd daarna duurde het ongeveer 2 uur voor de prijsuitreiking. Wij waren 1e geworden in onze poule met penalty schieten en kregen daarvoor een prijs uitgereikt van Dick Advocaat. Na de prijsuitreiking hebben we nog lekker chinees gegeten en toen gingen we weer naar huis. Ik vond het een leuke dag.”

Florian heeft het geweldig gehad, hij vond het erg spannend maar heeft  het fantastisch gedaan. Hij vond het leuk om eens met veel jongens te voetballen en voor hem voelde het als echte wedstrijdjes spelen. Hij vond het mooi dat de echte trainers er waren. En vond het erg jammer dat de dag zo snel voorbij is gegaan.
Maar hij zat als een trotse jongen in de auto de terugweg met al zijn "Prijzen ".

Damon heeft woensdag een vermoeiende maar vooral een mooie dag gehad. Het begon goed met een muziekkorps, iets wat Damon al mooi vindt. De wedstrijden gingen een beetje langs hem heen. De extra activiteiten waren meer iets voor hem. Het scoren met penalty schieten en met name door de gaten schieten waarbij hij een mooie score behaalde is iets waar hij nog over praat. Met de drie trofeeën op zak is hij trots, vooral door zijn omgeving die sterk reageert op de bekende namen die betrokken waren bij het evenement.