Welkom nieuw voetbalseizoen!

30 juli 2017 17:00

Hans Plant

Beste (ouders van) jeugdleden en volgers van onze jeugd,

Achter de schermen zijn er al weer diverse werkgroep leden druk doende met de voorbereidingen op het nieuwe seizoen. We zijn verheugd diverse jeugdteams te kunnen hebben inschrijven in competities, zelfs weer meer dan voorgaande jaren.

De teamindelingen hebben jullie vast al gezien via de site, het was weer een kleine puzzel, maar met meerdere betrokkenen hebben we de teams samengesteld. Met betrekking tot de trainers en begeleiding van de teams hebben we dit in hoofdlijnen bepaald, maar in de komende weken zullen nog hier en daar nog wat vaders, moeders of kandidaten zonder een directe binding worden benaderd om bijvoorbeeld de begeleiding tijdens wedstrijden te verzorgen of de scheidsrechters als assistenten te ondersteunen. We rekenen daarbij op voldoende steun om de spelers veel en optimaal plezier te laten beleven.

Organisatorisch zal er in het nieuwe seizoen ook e.e.a. gaan wijzigen. De samenstellingen van de werkgroepen veranderen, doordat er vrijwilligers stoppen en er ook gelukkig weer nieuwe enthousiaste leden starten.

Ook in de jeugdcommissie vinden er een paar mutaties plaats. Gerrit Blom treedt terug als voorzitter van de jeugdcommissie, maar blijft wel vanuit het hoofdbestuur verantwoordelijk voor jeugdzaken. Ondergetekende zal voorlopig in het seizoen ‘17’18 de taak van Gerrit overnemen, maar we hopen hier op termijn een andere en structurele invulling aan te geven.

Verder treedt Manon Berends terug als commissielid en zal haar plaats worden ingenomen door Suzanne Hol. Naast haar en mij blijft Rogier Wensveen lid van de jeugdcommissie als secretaris. Gerrit en Manon zeer bedankt voor jullie bijdrage tot op heden en in de toekomst aan de jeugdafdeling van onze vereniging en Suzanne welkom en succes als commissielid!

Vanaf 14 augustus beginnen de eerste teams weer te trainen en alle trainingsdagen -en tijden zijn binnenkort te vinden op onze site. Wat betreft de materialen, welke gebruikt worden tijdens trainingen, zullen deze per team of combinatie van teams afzonderlijk worden opgeslagen. Teams krijgen een sleutel om bij de eigen materialen te kunnen en gaan meer verantwoordelijkheid dragen voor het compleet houden hiervan. Trainers en leiders zullen nog meer in detail een instructie ontvangen over de procedures.

Afgelopen seizoen hebben we de leiders van de pupillenteams gevraagd ouders af te vaardigen voor gastheer/-vrouw en hulp in de kantine op zaterdagmorgen. Dit was vaak lastig in te vullen en liep niet altijd vlekkeloos ondanks alle goede bedoelingen. Op de evaluatie avond hebben we gezamenlijk besloten hier een andere invulling aan te geven door alle diensten in te roosteren. Dit wordt nader uiteen gezet in een publicatie die binnenkort volgt.

Rest mij jullie allen een mooi en sportief voetbalseizoen te wensen!

Hans Plant