Handige linkjes

Mogelijke ondersteuning voor mensen met een beperkt inkomen.

Gemeentes kunnen een regeling hebben voor mensen met een beperkt inkomen. Als je in aanmerking komt voor een regeling kun je deze vaak ook gebruiken in de tegemoetkoming lidmaatschapskosten van een vereniging in dit geval vv Loenermark. Wij hebben de regelingen uit omliggende gemeentes summier uitgewerkt met een link naar de desbetreffende website voor alle details.

Bekijk het document Mogelijke ondersteuning voor mensen met een beperkt inkomen

Uniek Sporten

Soms hebben gemeentes speciale regelingen voor mensen met een beperking. Om te checken wat de mogelijkheden zijn in jouw gemeente kun je contact opnemen met je gemeente of met de coördinator aangepast sporten van Uniek Sporten.

Coördinator gemeente Apeldoorn: Danny Bekkers

Coördinator gemeente Brummen: Femke Grolman

Coördinator gemeente Voorst: Erica Nap

Coördinator gemeente Zutphen: Mirjam Beltman
Tel.: 06-28894769

Coördinator gemeente Rheden: Jorien Harteman
Email: [email protected]

Het Nationale Jeugdsportfonds geeft sportkansen aan kinderen en jongeren uit gezinnen waar onvoldoende geld is om lid te worden van een sportvereniging. Jeugdsportfonds is een particuliere organisatie die de contributie en/of de sportattributen betaalt voor kinderen uit gezinnen die leven van een uitkering, in de schuldsanering zitten of een inkomen hebben onder het sociaal minimum.

Zie voor details: https://www.jeugdsportfonds.nl/

Voetbalblessures: Voetballen is meestal leuk en gezond. Toch ontstaan er jaarlijks op het voetbalveld veel blessures. Helaas zijn niet alle blessures te voorkomen. Maar een goede en snelle Eerste Hulp Bij Sport Ongevallen (EHBSO) kan wel erger voorkomen. Het herstel van een voetbalblessure begint namelijk al op het moment dat eerste hulp wordt geboden.

De informatie ‘Voorkom voetbalblessures’ laat zien hoe je voetbalblessures kunt voorkomen. Je leest onder andere hoe je de voetbaltraining of wedstrijd goed kunt opbouwen. En waar het trainingsprogramma ‘Voetbal Blessure Vrij’ uit bestaat en wat je kunt doen om voetbalblessures te voorkomen. Daarnaast ontdek je wat een goede sportuitrusting allemaal voor je kan doen. Maar ook hoe je weer kunt beginnen na een blessure.
Veel informatie op de website van Sportzorg is interessant voor zowel coaches, teambegeleiders, verzorgers als voetballers. Maar ook voor scheidsrechters en bestuursleden kan de informatie nuttig zijn: https://www.sportzorg.nl/_asset/_public/Files/Sport_blessure_vrij_ehbso_voetbal.pdf