Nipte winst onder lastige omstandigheden

WSV JO13-3

Loenermark JO13-1JM

16 mei 2018 19:00

Onbekend

Na weken geen wedstrijd te hebben gespeeld vanwege vakantie en hemelvaart(lees Kermis) mochten we op woensdagavond op bezoek bij WSV JO13-3. Zij hadden wel lekker doorgevoetbald en hier en daar goede uitslagen neergezet. Vooral de 8-4 overwinning op het sterke Robur was daarbij opgevallen.

Het gebrek aan ritme was ons vooral de 1e helft aan te zien. Door een inschattingsfout van de Apeldoornse keeper kwamen we op voorsprong, maar we gaven die tot twee keer toe weg door dezelfde fout. Op een slecht grasveld hadden we moeite met het opportunistische spel van de thuisploeg. We konden hun lange ballen, misschien ook vanwege de vreemde windvlagen, niet goed verwerken waardoor de tegenstander twee keer één op één met onze keeper kwam te staan en koel afrondde. 2-2 ruststand.

De tweede helft hadden we ons aangepast aan de omstandigheden en liepen we uit naar een 2-4 voorsprong. Dat WSV 10 seconden voor het laatste fluitsignaal nog de 3-4 maakte mocht voor hen niet meer baten. Weer drie punten in de tas, met daarbij de grootste les dat als je totaal niet in de wedstrijd zit je niet de moeilijkste dingen moet gaan doen waardoor je het jezelf onnodig moeilijk maakt. Zaterdag mogen we naar DVOV JO13-2.