Loenermark 2 verslaat Activia en houdt druk op Epe

9 april 2017 11:00

Hannink, J.E.J.

Onbekend

Zondag 9 april, de dag van de op papier lastige uitwedstrijd bij Activia in Twello. Na de overwinning op Epe een week eerder is het verschil met de koploper Epe geslonken naar 1 punt. Het was dus belangrijk om de druk vol op Epe te houden door de komende wedstrijden te winnen en hopen dat Epe nog een keer punten laat liggen. Afgelopen zondag deden ze dat in ieder geval niet tegen Eerbeek, ze wonnen met 2-1.

Dat Loenermark de volle winst ging halen tegen Activia was eigenlijk al vrij snel duidelijk in de wedstrijd. Op een hard, maar toch redelijk te bespelen veld zocht Loenermark direct de aanval, wat vooral in de eerste helft leidde tot een aantal grote kansen. Peter had de brommer weer aangeslingerd en was maar moeilijk af te stoppen voor de verdedigers van Activia. Het was dan ook Peter die Loenermark verdiend op voorsprong zette door een rebound beheerst binnen te tikken. Activia probeerde wel wat aanvallen op te zetten, maar kwam er maar moeilijk doorheen. De 0-2 werd gescoord door Bryan, die goed doorging na een dieptepass. Tussendoor kreeg Jesse nog een opgelegde kans die hij alleen maar binnen hoefde te tikken, maar wist deze helaas niet te benutten en de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Dat deed hij echter wel door een vrije trap van 25 meter in de kruising te draaien (0-3). Moeilijke ballen maakt hij dus wel...

Na de rust, die begon zonder Marcel die net voor een bal tegen zijn hoofd kreeg met een flinke bloedneus tot gevolg, kwam Loenermark niet meer in de problemen. Activia probeerde met een extra aanvaller nog wat te forceren, maar kwam niet verder dan wat ongevaarlijke schoten van afstand. Loenermark probeerde nog wat aan het doelsaldo te werken, maar het vizier stond niet meer op scherp.

Na ruim 90 minuten floot de goed fluitende Hannink voor het einde van de wedstrijd. Op 30 april spelen we de laatste thuiswedstrijd van de competitie tegen Overwetering. De opdracht is duidelijk: Winst is het enige wat telt!