LM JO14-1 - VIOD JO14-2

7371EH
LOENEN GLD
tel. 055-5052470

Eindelijk was het dan zover...onze eerste thuis wedstrijd van het jaar! Op bezoek bij VIOD hadden we een nipte 1-0 nederlaag geleden. We waren op voorhand dan ook zeker niet kansloos, want we wisten dat we in Doetinchem de nodige kansen om zeep hadden geholpen.

We begonnen heel goed aan de wedstrijd. Misschien was er gezien de stand op de ranglijst een lichte onderschatting bij de bezoekers, want zij starten wat afwachtend. Dat gaf ons de kans om de bal echt goed rond te laten gaan. Zo werd er leuk gecombineerd en waren we dreigend op de helft van VIOD. Als je dan één van de kleine kansen weet om te zetten in een doelpunt geeft dat het team een enorme boost. Maar het tegendeel bleek waar. Bij de eerste de beste keer dat VIOD serieus over de middenlijn kwam was het raak: 0-1. Gaandeweg de eerste helft gingen zij beter spelen en kregen ze meer controle over de wedstrijd. Een 0-2 ruststand was een terechte weergave van de krachtsverhoudingen.

In de tweede helft moesten wij noodgedwongen de opstelling omgooien. De spelers kregen de boodschap mee dat het juist een hele goede les kan zijn om een keer op een positie te spelen die je misschien niet gewend bent. Hoewel wij toch een paar keer erg dicht bij een doelpunt waren(één was er volgens onze spelers toch duidelijk over de lijn) bleef ons bordje op de hatelijke nul staan. De bezoekers wisten nog twee keer te scoren, daarmee was de eindstand van 0-4 bereikt. Volgende week spelen we weer thuis, dan ontvangen we SV Basteom JO14-1.

Speler van de week: Lana, speelde op een voor haar vrijwel nieuwe positie. Was erg sterk in de één tegen één duels, dat terwijl ze zelf zegt niet te kunnen verdedigen. Goed gedaan!