VDZ JO14-4 - LM JO14-1

6815DK
ARNHEM
tel. 026-4425746

Nadat we vorige week een 3e plaats behaalden op het toernooi in Beekbergen stond vandaag onze eerste bekerwedstrijd op het programma. Een hartelijk ontvangst door de gastheer van VDZ was weer erg prettig om te ervaren. Sommige clubs maken hierin echt het verschil ten opzichte van andere grote verenigingen.

We begonnen goed aan de wedstrijd. Na enkele hachelijke momenten voor het doel van VDZ wisten we eindelijk de bal over de lijn te schuiven. We namen het heft in handen, maar werden ook behoorlijk slordig en onrustig aan de bal. De thuisploeg profiteerde daar optimaal van en kon uitlopen naar een 3-1 voorsprong. Gelukkig wisten we voor rust nog de aansluitingstreffer te maken: 3-2.

De tweede helft was nog maar net begonnen of de Arnhemmers wisten weer te scoren: 4-2. Vanaf dat moment begonnen we beter te spelen. We waren rustiger aan de bal, speelden elkaar op de juiste manier aan en wonnen onze duels. Wij gaven amper een kans weg, terwijl we aanvallend kans op kans kregen. De 4-3 viel al snel. Maar het was lang wachten tot we de gelijkmaker wisten te maken. Het afmaken van de kansen is echt wel een aandachtspunt, want meerdere spelers kregen het niet voor elkaar om opgelegde kansen te verzilveren. Vanaf de zijlijn hoorden we veel 'oeh, ah, en tjongejonge' geluiden. Het was dus een vermakelijke wedstrijd. Heel leuk natuurlijk, toch wil je de eerste wedstrijd met een mooi resultaat weer naar Loenen. Vlak voor tijd kwam dan de verdiende gelijkmaker: 4-4. In de allerlaatste seconde kregen we nog een reuzekans om de winst mee te nemen. Geheel in het spelbeeld bleek dat Volharding(niet altijd) Doet Zegevieren, weer werd een mogelijkheid om te scoren vakkundig om zeep geholpen. Volgende week spelen we thuis tegen De Paasberg JO14-1.

Speler van de week: Julian! Geen enkele keer hoeven te corrigeren tijdens de training, let heel goed op bij de uitleg. En bovendien heeft hij de stap naar het grote doel en het hele veld vooralsnog moeiteloos gezet. Heel knap!