Sparta Nijkerk JO13-5 - Loenermark JO13-1JM

3862WJ
NIJKERK GLD
tel. 033-2452937

De wekker ging vandaag vroeg en het was lang geleden dat er voor zonsopkomst naar het Lonapark gefietst moest worden om op zaterdag een wedstrijd te spelen. Om tien over zeven vertrokken we naar Sparta Nijkerk. Na een korte wedstrijdbespreking en warming up ging om half negen het eerste fluitsignaal door de Nijkerkse ether. Al snel bleken de teams aan elkaar gewaagd, het spel golfde heen en weer. Toch waren de beste kansen voor de thuisploeg, maar onze keeper hield met enkele knappe reddingen ons doel schoon. Bij de tegenstander was de aanvoerder dusdanig lang dat één van onze speelsters zei:'die is wel zoooo groot, ik kan wel tussen zijn benen doorlopen'. Helaas is dit niet gelukt, anders was dit toch wel de actie van de wedstrijd geweest...
Met een 0-0 ruststand en een wisseling in ons doel spraken we onder andere af om de tweede helft iets feller te gaan spelen. Dit werd door een paar spelers geïnterpreteerd als 'we moeten meer naar voren lopen'. Dat hoeft niet erg te zijn, ware het niet dat daardoor de aanvallers van Sparta Nijkerk alle ruimte kregen en twee keer konden toeslaan. Het mooie was dat wij de moed niet opgaven en na een paar omzettingen het betere veldspel kregen. We kwamen terug tot 2-2 en kregen zelfs grote kansen op de winst, maar goed keeperswerk van Nijkerkse kant zorgde er voor dat er geen winnaar kwam. Overigens nog een compliment van onze kant aan de scheidsrechter die de wedstrijd goed aanvoelde en besefte dat je bij debuterende JO13 spelers niet te veel moet muggenziften. Hij was op een positieve manier 'afwezig', liet lekker doorspelen en was duidelijk in zijn beslissingen.
Elke week hebben wij een speler van de week. Dat kan iemand zijn die bijvoorbeeld een mooi doelpunt heeft gemaakt, super goed heeft verdedigd, een mooie redding heeft verricht, sportief is geweest tegenover de tegenstander of medespelers, extra goed geholpen met het materiaal opruimen etc, etc.
Deze week is het Quinten: bood aan te keepen, voorkwam als keeper twee zekere doelpunten en scoorde er in de tweede helft zelf twee!

Volgende week spelen we weer thuis. Ontvangen dan SV Epe JO13-2 om 11:00 uur.