Loenermark JO13-1 - Eerbeekse Boys JO13-2

5 juni 2021 11:00

N. Oudbier

Onbekend

Na maanden lang een stille zaterdag was het vanochtend bij aankomst op ons Sportpark weer een genot om de wedstrijdjes van de jongste jeugd te zien. Er was weer reuring, vrolijke geluiden en af en toe weer flink gedaald na een gemiste kans.

Ook onze spelers waren net jonge veulentjes die eindelijk weer echt de kunstmatige wei in mochten. Ook al worden de trainingen over het algemeen goed bezocht en heeft de begeleiding weinig te klagen over de inzet, er gaat niets boven het spelen van een echte wedstrijd.

Vandaag stond er niet zomaar een wedstrijd op het programma. We ontvingen Eerbeekse Boys JO13-2. Een ploeg waarvan we in het najaar met 1-3 verloren en waar voor ons veel bekenden in spelen. Van neefje tot buurjongen en van klasgenoot tot plaatsgenoot. We speelden de eerste helft met veel drang naar voren, waren scherp in de duels en combineerden behoorlijk goed. Na een paar keer dreigend voor het doel van Eerbeek te zijn verschenen brak onze debutant Emanule de ban. Sommigen speelden op een totaal nieuwe positie in het veld en dat pakte dusdanig goed uit dat we in de rust met 4-0 voor stonden.

De tweede helft was van onze kant een stuk rommeliger en het energieke aanvallen in de eerste helft zorgde ook wat voor vermoeidheid aan onze kant. We sloten de wedstrijd af met een 6-1 overwinning. Een goed begin van de Regiocup! We hebben vandaag veel moois gezien en kijken al uit naar de volgende wedstrijd. Dan spelen we bij HC'03 JO13-1.