In Memoriam Richard Pannekoek

In Memoriam
Richard Pannekoek
Overleden 31 mei 2023

Wij ontvingen deze week het droevige bericht dat op woensdag 31 Mei jl. op 54 jarige leeftijd is overleden Richard Pannekoek.

Richard (bij velen beter bekend als Panne) is op latere leeftijd lid geworden van Loenermark en was bijna 24 jaar lid van onze vereniging.

Familie was belangrijk voor Richard en dat bleek wel in de vele gesprekken die ik met hem voerde op weg naar een 45+ toernooi of als hij langskwam voor een bakkie. Maar daarna kwam toch direct zijn grote passie, zijn passie voor alles wat met voetbal te maken heeft. Of het nu voor Loenermark was, voor zijn cluppie Vitesse of een vereniging uit de buurt, hij was een zeer betrokken mens.

Jarenlang was Richard actief binnen Loenermark in veel verschillende hoedanigheden. Als spelend lid was hij jaren keeper van o.a. onze hoofdmacht. In zijn laatste jaren als actief lid was hij keeper en veldspeler bij de 45+. Maar ook naast het voetbalveld heeft Richard zijn sporen verdiend bij onze club. Hij was leider en trainer van verschillende elftallen, trad regelmatig op als scheidsrechter en was begeleider van het G-Voetbal. Een echte Loenermarker in hart en nieren. Je kon van een ding op aan, alles wat hij deed voor ons deed hij zeer serieus en hij streefde altijd naar het hoogste niveau.

Wereldberoemd of berucht was hij voor zijn opbouwende acties als keeper waarbij hij zijn verdediging voorbij liep om hoogst persoonlijk de opbouw van de aanval te verzorgen.

Richard was ook altijd voor de derde helft te porren, lekker ouwehoeren over voetbal en bij een uitwedstrijd was hij de vaste chauffeur want bier of ander alcoholische versnaperingen waren niet zijn ding.

Onze gevoelens van medeleven gaan uit naar zijn vrouw Ria, Mitchell en Karlijn, Dylan en verdere familie. Wij wensen hen veel sterkte bij het verwerken van dit verlies. Dat hij moge rusten in vrede.

Mocht je afscheid willen nemen van Richard en jouw condoleances willen overbrengen aan Ria en de familie dan kan dit a.s. dinsdagavond van 19:00 tot 20:00 uur in Crematorium Dieren, Imboslaan 6, Ingang Veluwezoom

Toon Streppel