Uit de bestuurskamer

7 februari 2023 18:00

Het bestuur informeert:
(Onderwerpen die al op de website geplaatst zijn worden hier niet herhaald.)

Het huldigen van de jubilarissen was dit jaar voor het eerst voorafgaand aan de nieuwjaarsreceptie. Hierop hebben we onderstaande reacties gehad:
-      Jubilarissen positief, volop aandacht voor hun, lunch werd zeer gewaardeerd
-      Leden vonden het jammer dat de meeste jubilarissen niet meer bij de receptie waren om ze te kunnen feliciteren
-      Voor jubilarissen die bleven (en bestuur) was het een erg lange dag

Het bestuur gaat de vorm van de huldiging en nieuwjaarsreceptie zo aanpassen dat er tegemoet gekomen wordt aan de wensen van de leden maar ook het goede behouden wordt uit de huidige vorm.

Het valt op dat er veel plastic flesjes in de normale afvalbakken verdwijnen en niet in de daarvoor bestemde statiegeld bakken. Meer statiegeld bakken (denk ook aan kleedkamers), betere herkenbaarheid (nu door Barleduc logo niet herkenbaar genoeg) zou een optie kunnen zijn. Met de kantinecommissie wordt overlegd hoe we dit beter kunnen gaan doen.

Vanuit de Sportraad Apeldoorn is een onderzoek gelanceerd onder de Apeldoornse sportverenigingen met als doel sportverenigingen inzicht te geven in de eigen vitaliteit (organisatiekracht en maatschappelijke betrokkenheid) en om input op te halen voor de ondersteuning door de Sportraad, Verenigingsondersteuners Sport en de gemeente. Aan dit onderzoek heeft Loenermark een aantal jaren terug ook meegedaan. Toon gaat zich  in het onderzoek verdiepen en kijkt of het zinvol is weer deel te nemen.

Onze Vertrouwens Contact Persoon gaat naar de bijeenkomst 'Diversiteit en inclusie in de sport - met theatervoorstelling' op dinsdag 7 februari. Deze avond staat in het teken van de waarde van diversiteit voor de vereniging. Bestuursleden kunnen ook aansluiten.

Er worden nog steeds onkosten bonnen gemaakt door kantinemedewerkers. Onkosten kunnen ook direct op de kassa aangeslagen worden. Dit wordt meegenomen naar het overleg met de kantinemedewerkers op 21 februari.

Op verzoek van de Oranjevereniging stellen wij onze piekjesavond een week uit om te voorkomen dat activiteiten gelijktijdig plaatsvinden. Nieuwe datum voor de piekjesavond is woensdag 24 mei.

Om de Derbycup wordt op 26 augustus tegen Eerbeekse Boys gespeeld in Eerbeek. De datum is gezamenlijk afgestemd. Ronald Blom is de contactpersoon voor Loenermark.

Door de terugtreding van Leon, portefeuille activiteiten en vrijwilligers, ontstaat een tussentijdse vacature in het bestuur. Omdat Leon lid blijft van de activiteiten commissie wordt besloten de focus te leggen op “vrijwilligers”. Hopelijk kan in oktober een kandidaat voorgedragen worden aan de ALV. Toon wordt bestuurlijk verantwoordelijk voor activiteiten.

Naar aanleiding van een voorval ongewenst gedrag zijn we aan het inventariseren welke aanvullende maatregelingen genomen kunnen worden om de kans op herhaling zo klein mogelijk te maken.

In totaal hebben 22 deelnemers van LM en LTC deelgenomen aan de AED training verzorgd door Tutorial.

De zoneregeling in het clubgebouw werpt zijn vruchten af qua gasverbruik welke beduidend lager is dan voorheen. Punt van aandacht is de lange opwarmtijd in zones, zeker in de kantine. We hebben de zoneregeling nu ongeveer 1 jaar, dit is de 1e winterperiode. We zijn aan het aftasten wat de beste instellingen zijn, hierin wordt ook de watertemperatuur meegenomen.

De volgende vergadering staat gepland op donderdag 2 maart.