Marco Rou nieuwe trainer Loenermark: oude liefde roest niet

8 januari 2023 20:00

TCS

Voor de tweede keer in zijn trainersloopbaan wordt de 52-jarige Marco Rou uit Dieren per 1 juli 2023 de nieuwe trainer van de vv Loenermark. Dit is op de nieuwjaarsreceptie van zondag 8 januari officieel bekend gemaakt.

Rou is in de ogen van de Technische Commissie Senioren (TCS) en de spelersraad de meest geschikte kandidaat om Desmond Talla aan het eind van dit seizoen op te volgen. In de twee gesprekken die Loenermark met Rou heeft gevoerd, zijn met name de ambitie en gedrevenheid van Rou, maar ook zijn visie op voetbal van doorslaggevende aard geweest.
Loenermark en Rou gaan een overeenkomst van twee jaar met elkaar aan.

Loenermark en Marco Rou zijn geen onbekenden voor elkaar. Rou was eerder trainer bij onze club van 2013 tot en met 2016. ‘Loenermark is altijd in mijn hart gebleven en ik ben de club na mijn vertrek in 2016 altijd blijven volgen’, aldus Rou die ontzettend blij is terug te mogen keren op het oude honk. Hij ziet nog veel potentie in de huidige spelersgroep.

Na zijn vertrek in 2016 bij Loenermark is Marco 2 jaar trainer geweest bij vierdeklasser Wageningen en is nu aan zijn 2e seizoen bezig bij sv Kilder. Daarnaast heeft hij 12 jaar als materiaalman bij Vitesse gewerkt en is nu nog actief in deze rol bij de KNVB 019.

Er was vanuit de trainerswereld meer dan voldoende belangstelling voor de vacature bij Loenermark; maar liefst 9 trainers waren geïnteresseerd.

Namens de TCS
Marcel Klomp en Jaap Holdijk