Eerste lustrum groots gevierd

23 mei 2022 13:30

Zaterdag 21 mei was het zover, Only Friends Ajax kwam tegen het G-team van Loenermark spelen.
In het kader van het vijf jarig jubileum van het G-voetbal bij Loenermark, waren er twee teams van Only Friends Ajax bij Loenermark te gast. Ze kwamen met een grote rode Ajax bus de parkeerplaats oprijden en werden hartelijk ontvangen door een grote groep nieuwsgierige G-spelers, ouders, begeleiders en andere gasten van Loenermark.

Nadat de eerste indrukken van deze grote Ajaxbus waren verwerkt, gingen de teams zich klaar maken voor de wedstrijden. Zowel het jeugd team, als het senioren team speelden allebei een eigen wedstrijd tegen een Only Friends Ajax team. Om twee uur, werden de teams aangekondigd door een speaker. Alle namen van de spelers en bijbehorende rugnummers werden genoemd, waarna onder luid gejuich en op het nummer "We are the champions", alle spelers het veld op kwamen en waar zij zich als ware professionals, zich presenteerden aan het publiek. Handen werden geschut, officiële vaantjes van beide clubs werden uitgewisseld en daarna konden de wedstrijden beginnen. Er werden leuke wedstrijden gespeeld. Loenermark senioren stonden in de eerste helft zelfs ver voor op Ajax. In de tweede helft waren de teams iets aangepast, waardoor de er een mooie eindstand uit kwam van 8-8. Bij de jeugd werd er ook lekker gevoetbald en gescoord. Deze wedstrijd eindigede in 7-9 voor Ajax. Beide teams sloten af met een penaltyreeks.

De spelers waren erg enthousiast en hadden erg genoten van de wedstrijden. Only Friends Ajax heeft laten weten ook erg te hebben genoten van deze gezellige en sportieve middag.
Ter afsluiting van deze sportieve middag werd er gezamenlijk in de kantine een patatje met een snack gegeten. Only Friends Ajax had als verassing voor deze speciale aangelegenheid voor iedere G-speler van Loenermark een leuk aandenken meegebracht, namelijk een echt Ajax goodiebag! Een Ajax tas met Ajax vaantjes er in, een pet, een sleutelhanger en nog veel meer! Deze werden heel enthousiast ontvangen! Vanuit Loenermark kregen ze ook nog een mooie trofee als aandenken aan deze 5-jarig jubileum voetbalmiddag. Het was een heel geslaagde sportieve en gezellige jubileummiddag!

Foto's van het evenement zijn te bezichtigen op de site van fotograaf Henk de Regt:  https://www.flickr.com/photos/dondersveulfotos/albums/72177720299164923/page1

Graag willen wij iedereen die meegeholpen heeft dit evenement te laten slagen nogmaals hartelijk bedanken!

De G-Voetbalcommissie