Jeugdfonds Sport en Cultuur

7 februari 2022 11:15

Nederland is een rijk land. Toch groeit 1 op de 11 kinderen op in een gezin dat rond moet komen van een minimum inkomen. Als gevolg van de coronacrisis hebben nog meer gezinnen geldzorgen. Kinderen die voorheen wekelijks naar de sportclub gingen, staan nu aan de zijlijn. Jeugdfonds Sport & Cultuur kan helpen!

Wil je kind voetballen, turnen of dansen maar is er thuis te weinig geld? Wij helpen! We betalen de contributie of het lesgeld en eventueel spullen zoals sportkleding en dansschoenen.

Hoe werkt het?
Stap 1: Vraag aan de juf, meester, buurtsportcoach, schuldhulpverlener, medewerker sociaal wijkteam of hij/zij een aanvraag voor je kan doen. Degene die de aanvraag doet, noemen we ‘de intermediair’;

Stap 2: De intermediair doet, in overleg met jou, een aanvraag;

Stap 3: De intermediair hoort binnen drie weken of de aanvraag goedgekeurd is en laat je dat weten;

Stap 4: Je kunt je kind nu aanmelden bij de sportclub, dansschool of andere organisatie waar je kind op les wil;

Stap 5: Wij betalen de contributie of het lesgeld direct aan de sportclub of lesgever. Je ontvangt zelf geen geld. De bijdrage moet jaarlijks opnieuw aangevraagd te worden.

Meer weten?
Ga dan naar: www.jeugdfondssportencultuur.nl/ouders

Wist je dat je ook een aanvraag kunt doen voor bijvoorbeeld schoolspullen of een verjaardagsbox?
Ga dan naar: www.samenvoorallekinderen.nl

Bron: Jeugdfonds Sport en Cultuur