Functieboek

11 december 2020 16:45

Leden van Loenermark verwachten dat zaken goed geregeld zijn. Het bestuur is daar verantwoordelijk voor maar zij kunnen dat zeker niet alleen. Daarvoor zijn alle leden nodig! De basis van een goed functionerende voetbalvereniging wordt gevormd door de vrijwilligers binnen een vereniging.

Van onze leden verwachten wij dat ze allemaal een steentje bijdragen. Dit kan zijn door structurele of incidentele taken op zich te nemen, variërend van enkele uren per week tot een paar uurtjes per voetbalseizoen. In de ideale situatie dragen vrijwilligers die stoppen met een taak zelf een potentiële vervanger aandragen.

We hebben in kaart gebracht welke vrijwilligersfuncties er binnen vv Loenermark zijn. Met voor iedere functie een taakomschrijving. Een taakomschrijving vergroot de duidelijkheid en maakt de vereniging beter bestuurbaar. Het is duidelijk wie precies wat doet en wie verantwoordelijk is voor bepaalde zaken. Daarnaast geeft een taakomschrijving inzicht in wat iemand moet kunnen en willen om de betreffende functie uit te oefenen.

We hebben er naar gestreefd dit document zo compleet mogelijk te hebben. Echter we realiseren ons dat er mogelijk toch functies ontbreken c.q. niet volledig zijn. De genoemde tijdsinvestering is een schatting.

Het functieboek is een "levend" document, aanvullingen en/of wijzigingen graag doorgeven door een e-mail te sturen aan de beheerder via [email protected]. Het doorgeven van mutaties wordt op prijs gesteld en is een voorwaarde om het document compleet te hebben.

Het functieboek is gepubliceerd onder "Brochures" op de pagina Documenten: https://website.storage/Data/Loenermark/RTE/Bestanden/Algemeen/Brochures/Functieboek_Loenermark.pdf