Jeugdfonds Sport en Cultuur

26 mei 2020 13:45

Het Jeugdfonds Sport & Cultuur betaalt de contributie voor de sportclub of het lesgeld voor bijvoorbeeld de muziek – dans of theaterschool als ouders dat niet kunnen betalen.
1 op de 11 kinderen in Nederland groeit op in armoede, dit zijn gemiddeld 2 a 3 kinderen per klas! Dat is heel erg veel.

Voor de toekomst van het kind, het gezin en uiteindelijk ook de samenleving is het heel belangrijk dat ieder kind de kans krijgt om mee te doen met leeftijdsgenoten. En vooral de kans krijgt zich optimaal te ontwikkelen (fysiek, sociaal en mentaal) en vaardigheden en ervaringen op te doen die van wezenlijk belang zijn voor een goede toekomst.

Het Jeugdfonds Sport & Cultuur is een netwerk van lokale fondsen door heel Nederland. Er is altijd wel een fonds in de buurt. De contributie/het lesgeld wordt direct aan de sportclub of cultuurlesgever betaald. Ouders krijgen dus zelf geen geld. Zo weten we zeker dat het goed terecht komt!

Maandag 18 mei is onze campagne 'Mag ik straks ook meedoen?' gestart. Als gevolg van de coronacrisis hebben steeds meer gezinnen te maken met geldzorgen. Kinderen en jongeren die voor de crisis wekelijks naar het voetbalveld, dansschool, judovereniging of muziekles gingen, staan mogelijk volgend seizoen aan de zijlijn. Hun ouders kunnen de contributie of het lesgeld niet meer betalen.

We willen deze gezinnen laten weten dat zij een beroep op ons fonds kunnen doen.

Voor meer informatie: https://www.magikweermeedoen.nl/ of https://jeugdfondssportencultuur.nl/fondsen/gelderland/

Bron: Jeugdfonds Sport & Cultuur