De Nationale Voetbaldag op 13 juni gaat niet door

20 maart 2020 16:30

Gerrit Blom

Beste deelnemer aan De Nationale Voetbaldag 2020,

In navolging van het besluit van de UEFA om EURO 2020 uit te stellen in verband met de coronacrisis, heeft de KNVB helaas ook moeten besluiten dat De Nationale Voetbaldag niet doorgaat op 13 juni aanstaande. Er zijn in aanloop naar 13 juni nu te veel onzekerheden, waardoor een optimale voorbereiding én uitvoering vanuit zowel de organisatie als de verenigingen niet gewaarborgd kan worden.

De Nationale Voetbaldag zou plaatsvinden tijdens het openingsweekend van EURO 2020 en moest een feest voor voetballend Nederland worden. De betrokkenen beraden zich nu op de mogelijkheden voor het organiseren van een Nationale Voetbaldag op een ander moment, maar gezien de huidige onzekere situatie als gevolg van de coronacrisis is het nog te vroeg om hierover een beslissing te nemen. De gegevens die wij voor dit doel van jullie hebben ontvangen zullen wij bewaren.

We zijn jullie als deelnemende vereniging zeer dankbaar voor het enthousiasme rond De Nationale Voetbaldag en de inspanningen die al zijn verricht. We zijn ervan overtuigd dat De Nationale Voetbaldag een feest voor het voetbal was geworden en vinden het dan ook ontzettend spijtig om dit besluit nu te moeten nemen.

Dank je wel voor je begrip en veel sterkte in deze moeilijke tijden.

Team De Nationale Voetbaldag

Bron: KNVB