Uit de bestuurskamer

24 februari 2020 20:00

Gerrit Blom

Het bestuur van Loenermark wil haar leden graag op de hoogte houden van de lopende zaken binnen de vereniging. Daarom publiceren we van iedere bestuursvergadering de zaken waar het bestuur mee bezig is op onze website.
Onderwerpen die ondertussen al op de website geplaatst zijn worden in dit artikel niet herhaald.

Hieronder leest u de highlights uit de bestuursvergadering van 30 januari 2020:

-) Rogier Wensveen gaat de cursus "Keurmeester speeltoestellen" volgen. Met het certificaat is hij bevoegd om speeltoestellen te keuren en gekwalificeerd om van ieder speeltoestel een logboek aan te leggen c.q. bij te houden. Voor de verzekering wordt de wettelijke norm van 1x keuren per jaar gehanteerd. Wij streven er naar om 2x per jaar te gaan keuren;

-) De activiteiten die georganiseerd worden naar aanleiding van Loenen 75 jaar bevrijd, op 18 april, zijn voor het hele gezin en niet alleen op voetbal georiënteerd. Binnenkort volgt er meer info over van de werkgroep;

-) De rechtbank van Rotterdam heeft 19 december jl. uitspraak gedaan over de verspreiding van infill-materiaal buiten een kunstgrasveld. Uit het vonnis blijkt dat het voor beheerders, zoals verenigingen, van kunstgrasvelden van eminent belang is maatregelen te treffen die redelijkerwijs kunnen worden getroffen om verontreiniging te voorkomen en de gevolgen van eventuele verontreiniging te beperken: de zogenaamde dubbele zorgplicht. Deze dubbele zorgplicht houdt in dat voorkomen moet worden dat verontreiniging plaatsvindt en dat wanneer er sprake is van verontreiniging de gevolgen daarvan dienen te worden beperkt of ongedaan worden gemaakt.

Wat betekent dit voor Loenermark?

Wij zijn eigenaar/beheerder van het kunstgrasveld, het correct naleven van de zorgplicht is van groot belang. Bij rubber ingestrooide kunstgrasvelden gaat het er met name om ervoor te zorgen dat de rubber korrels zoveel mogelijk op het kunstgrasveld blijven.

In overleg met de onderhoudscommissie gaan we kijken hoe we hieraan kunnen voldoen;

-) Conny is gebeld door Vriendenloterij met het, gevoelsmatig, dringende verzoek een belavond te organiseren om leden te werven. Het bestuur is van mening dat meedoen op vrijwillige basis is en dat wij daarom Loenermark leden niet gaan pushen mee te doen;

-) Het verzoek van een team om de sponsorshirts bij Loenermark te wassen tegen een vergoeding wordt niet gehonoreerd. Het bestuur heeft hiertoe besloten vanwege de beperkte beschikbare ruimte en capaciteit. Hierbij meenemende dat we dan een verzoek van andere teams ook positief moeten beantwoorden;

-) De gepensioneerden van Smart Packaging Solution hebben vrijdag 15 mei een uitje. Loenermark is benaderd om de kantine als vertrek- en terugkeerplek te mogen gebruiken. De kantinecommissie zorgt voor kantinebezetting;

-) Het plafond in de kantine is vervangen. Ook zijn extra led spotjes geplaatst op verzoek van de kantinecommissie.
Het verzoek aan alle kantinemedewerkers is om zoveel mogelijk alleen de led spotjes te gebruiken omdat deze veel zuiniger zijn qua energieverbruik;

-) De elektrische installatie is gekeurd waarbij de nodige verbeter- en herstelpunten naar voren zijn gekomen wat de nodige onvoorziene kosten met zich meebrengt. Deels zijn de uit te voeren werkzaamheden achterstallig onderhoud. Een aantal zaken moeten uitgevoerd worden voor de plaatsing van de beregeningscomputer voor aansturing van de installatie die in het 1e veld komt te liggen;

-) Het contract met van Happen Containers, onze afvalverwerker, is aangepast. We betalen nu op basis van gestort gewicht, dit was op basis van ledigingen.
Om het afvalvolume te beperken zijn er 2 afvalbakken voor koffiebekers aangeschaft en wordt de Bar-le-Duc flesjesbak extra onder de aandacht gebracht.
Door deze maatregelingen kunnen we met z'n allen geld besparen;

-) Het wordt steeds moeilijker om bezetting in de keuken te hebben. Hierdoor zal de frituur vaker niet aan zijn. Verzoek vanuit de kantinecommissie om als alternatief een grill aan te schaffen waarop ook Panini broodjes gegrild kunnen worden wordt gehonoreerd.

-) Door de KNVB opgelegde boetes aan teams of spelers worden doorbelast aan betrokkenen;

-) Tom geeft aan per eerst volgende ALV te stoppen als secretaris. Hij heeft deze keuze in voorjaar van 2019 al gemaakt, na 12 jaar bestuurslid vindt hij het mooi geweest.
De nieuwe secretaris wordt in functie door de Algemene Leden Vergadering uit en door de stemgerechtigde leden gekozen.

Als er vragen zijn n.a.v. bovenstaande horen we het graag.

De volgende vergadering is vastgesteld op donderdag 26 maart, door verhinderingen zit er een langere periode tussen dan gebruikelijk.

Met sportieve groet,
Het bestuur